Blendle’s employee handbook staat nu publiek online. Dit is waarom.

Roland Grootenboer
2 min readAug 1, 2018

--

Veel startups (en volwassen bedrijven) lopen rond met dezelfde vragen. Een terugkerende vraag is hoe je het beste uit je mensen haalt, naast dat je een goede werkgever wil zijn. Hoe gaan we om met onderwerpen als performance reviews, salarisverhogingen, leren en ontwikkelen, recruitment, feedback en ontslag? Dit is nog maar een greep uit de bak met onderwerpen waar we vroeg of laat allemaal mee te maken krijgen.

De afgelopen 3 jaar mocht ik HR from scratch opzetten bij Blendle. Je weet wel, dat clubje wat als doel heeft dat jij en ik de beste journalistiek ontdekken. In 3 jaar tijd hebben we geprobeerd een heleboel belangrijke HR vragen te beantwoorden. Dat is gelukt, met vallen en opstaan.

Wat me in die 3 jaar opviel is hoe weinig er publiek met elkaar gedeeld wordt. Zeker als het gaat om hoe we onze organisatie goed inrichten voor onze mensen. Terwijl het juist zo waardevol zou zijn als we elkaar meer zouden vertellen over wat wel (en niet) werkt.

Daarom hebben we Blendle’s Employee Handbook online gezet.

Het resultaat van 3 jaar HR bij Blendle, vind je hier: handbook.blendle.com

Toen we op ‘publish public’ drukte begreep ik ineens waarom er zo weinig publiek te vinden is. Het is namelijk best spannend. Dus hierbij meteen een disclaimer: dit is niet af en niet perfect. Toch hoop ik dat meer bedrijven in Nederland op ‘publish public’ gaan drukken. Ik hoop dat we het concept werken naar een volgend niveau kunnen trekken in Nederland, met elkaar. Dus: veel leesplezier, kopieer gerust, deel je eigen ervaringen en laat me weten als ik met je mee kan denken.

Volg me op Twitter, Linkedin en Medium.

Wil je op de hoogte blijven? Laat dan hier je mailadres achter.

--

--

Roland Grootenboer

Currently part of People Ops at Google. Formerly head of HR at Blendle. Opinions our my own.